در اینجا فهرست مواردی که باید بدانید و به موسسه انتخابیتان اعلام کنید برایتان میشماریم.
- کجا عروسی بگیریم؟
مکان برگزاری مراسم را خودتان تعیین کنید. یعنی مشخص کنید، میخواهید این مهمانی را در ساختمان اصلی برگزار کنید یا در حیاط مجتمع یا هر مکان دیگر. این نکته به این دلیل اهمیت دارد که اجرا کنندگان مراسم باید محیط را برای برگزاری به بهترین شکل تزئین و آماده کنند.
- فهرست ذخیره مهمانان
تعداد مهمانانتان را قبل از سفارش غذا، میز و صندلی و… تعیین کنید. فراموش نکنید، همیشه تعدادی مهمان رزروی هم داشته باشید. منظور این است که همیشه روی تعداد ثابتی میهمان حساب نکنید. این احتمال را بدهید که تعدادی از دعوت شدهها به دلایل مختلفی نتوانند در مراسم شما شرکت کنند، به همین دلیل در کنار فهرست اصلی مهمانان، فهرست جایگزینی تهیه کنید تا درصورت بروز هر مشکل برای مهمانان اصلی بتوانید بدون کمترین اتلاف زمانی، مهمانان رزرو را جایگزین کنید.
- شورای مزه برگزار کنید
غذاهای شام عروسی را تعیین کنید. یعنی قبل از اینکه سفارش غذا بدهید منو غذایی موسسه برگزار کننده را به دقت مطالعه کنید. بهتر از مطالعه این است که این غذاها را امتحان کنید. یعنی یک بار بدون آنکه مسئولان این موسسه متوجه شوند و به صورت کاملا نامحسوس از انواع غذاهایی که میخواهید یک پرس سفارش دهید. با افراد با تجربه و کسانی که در این امر صاحب نظر هستند، شورای مزه برگزار کنید تا خوب و بد هر نوع غذا را بتوانید تشخیص دهید. براساس همین نظر سنجی میتوانید بهترینها را انتخاب کنید.
- هرچه شما بخواهید
یکی از ویژگیهای این موسسات این است که از فرش قرمز جلو پای مهمانان تا چراغانی و تزئین سقف و دیوار همه را به عهده میگیرند. پس بهتر است شما در آلبوم نمونه کارهای آنها دنبال چیزی بگردید که باب دلتان باشد. اگر هم ایده جدیدی دارید به مجریان برنامه اعلام کنید شاید آنها هم استقبال کنند.
- کمیت، کیفیت و قیمت
اگر مراسمتان را در یک سالن برگزار میکنید مطمئنا یکی از ملاکهای انتخاب مکان برگزاری، کیفیت و قیمت سرویسهایی است که به مهمانانتان ارائه میدهد.
توجه داشته باشید این قیمتها شامل ورودی سالن به تعداد مهمانان، پذیرایی بدو ورود، پذیرایی در طول زمان مراسم، شام و دسر میشود.
- پذیرایی کنندگان
انتظار نمیرود شما به عنوان میزبان با سینی شربت و چای از تک تک مهمانانتان پذیرایی کنید. برای این کار بهتر است، نیروی خدمات را از این موسسات درخواست کنید. خانمها و آقایان جوان خوش پوش و حرفهای شاغل در این موسسات از مهمانان شما به بهترین شکل پذیرایی میکنند تا شبی رویایی را تجربه کنید.
- ارتباط برقرار است
مجریان برگزاری مراسم از ۲ یا ۳ روز قبل، هرازگاهی مهمان شما خواهند بود. این افراد با بازدیدهای کارشناسی خود از مکان برگزاری مراسم، تمامی لوازم مورد نیاز را در فهرستی به شما اعلام میکنند تا درصورت موافقت شما برای اجاره، سفارش یا خرید با نظر شما هماهنگ باشند.
- عقد یا عروسی؟
دلیل اصلی برگزاری مراسم باید به موسسه اعلام شود یعنی آنها باید بدانند برای مجلس عقد و عروسی آماده باشند یا نامزدی و بله برون. این موضوع مهم است چون هر کدام از این مراسمها غیر از دامنه مشترکی که موجود است ریزه کاریهایی دارند که افراد با تجربه میتوانند در اختیار شما قرار دهند.
- اهمیت تمیز بودن
به دلیل برگزاری مراسمهای متعدد گاهی پیش میآید ظروف خیلی خوب شسته نشده باشند. پس، از اجرا کنندگان مراسم بخواهید همه ظروف و لوازمی که برای پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرد را در مکان برگزاری مراسم بشویند تا حین برگزاری به مشکلی برنخورید که موجب ناراحتی یا رنجش خاطر شما شود.
- شیرینی با خودتان
تهیه میوه و شیرینی نیز میتواند بر عهده موسسه برگزارکننده باشد ولی پیشنهاد میکنیم زحمت این کار را خودتان بکشید چون شما ذائقه مهمانانتان را و سلیقه خوراکی آنها را بهتر میدانید. در ضمن با به اندازه تهیه کردن شیرینی و میوه میتوان در هزینهها کمی تعادل ایجاد کرد. شست و شوی میوه هم میتواند با نظارت شما صورت بگیرد.